Facebook

Poradna

Cestovka nás podvedla - Region Opavsko 07.09. 2010

Cestovka nás podvedla

Dotaz: Před týdnem jsme s rodinou přiletěli z dovolené. Těšili jsme se na příjemně strávené chvíle s rodinou a místo toho jsme neustále řešili nějaké problémy. Měli jsme být dle smlouvy ubytováni v pokoji s balkónem, klimatizací a přitom nás v hotelu ubytovali do přízemí, samozřejmě bez klimatizace. Pokoj vůbec neodpovídal fotografiím, které CK uváděla na svých stránkách. Byl celkově neuklizený, pod kuchyňským dřezem jsme objevili nějaké brouky, vybavení kuchyňky bylo nedostatečné a špatně umyté. Problémů však bylo více. Celou dobu našeho pobytu nikdo na naše žádosti o nápravu nereagoval. Delegátky nevyjímaje. Chtěli bychom si stěžovat, ale nevíme, jak na to.                                                                                    Vít P.             

Odpověď: Cestovní kancelář odpovídá za služby podle cestovní smlouvy bez ohledu na to, zda pro ni služby zajistili i jiní dodavatelé. Pokud jste tedy zjistili, že poskytované služby neodpovídají smlouvě, máte ze zákona právo uplatnit reklamaci u cestovní kanceláře, a to bezodkladně (ještě v průběhu zájezdu), nejdéle však do 3 měsíců od skončení zájezdu. Z Vašeho dotazu je patrné, že i přes reklamaci již v průběhu zájezdu nebyla učiněna náprava. Obecně platí, že pokud delegát problém na místě neodstraní, měl by zákazník trvat na sepsání reklamačního protokolu. Po návratu z dovolené slouží jako základ pro uplatnění reklamace. Reklamujte tedy nedostatky nyní, a to nejlépe písemně např. doporučeným dopisem či zajděte do CK osobně. V tomto případě si však podání reklamace nechte písemně potvrdit. K reklamaci je nutné přiložit co nejvíce důkazů o případných pochybeních CK či jejich dodavatelů, např. fotografie, videozáznamy, prohlášení svědků. Cestovní kancelář je povinna vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů. Pokud ji vyhodnotí jako neoprávněnou, nezbude Vám bohužel nic jiného, než věc řešit soudní cestou.

Radka Matyášková,

Občanská poradna Charity Opava

Dotazy zasílejte na obcanskaporadna@charitaopava.cz nebo na www.obcanskaporadnaopava.cz.

(REGION OPAVSKO, 7.9.2010)

 

 

 

 

Naši partneři

Moravskoslezský kraj Úřad práce Statutární město OPAVA

Design & Programming Core Trade s.r.o. | Product by Core Trade s.r.o. © 2010 | Všechna práva vyhrazena | HTML | CSS | SEO | Administrace