Facebook

Poradna

O nás

O nás 1 O nás 2
Občanská poradna navazuje na pětiletou činnost sociálně-právní poradny, kterou můžete znát z dřívějšího období. Občanská poradna poskytuje odborné sociální poradenství. Poskytuje službu odborného sociálního poradenství v souladu s § 37 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.

Občanské poradenství je charakteristické systémem práce s uživatelem, zplnomocňováním uživatele a komplexním přístupem, přispívající k řešení uživatelových nepříznivých sociálních situací. Je založeno zejména na principech bezplatnosti, diskrétnosti, nestrannosti a nezávislosti. Středisko je členem Asociace občanských poraden.

Základní činnosti Občanské poradny při poskytování odborného sociálního poradenství jsou zajišťovány v tomto rozsahu:
  • Základní sociální poradenství
  • poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, v 18 oblastech práva
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, zprostředkování navazujících služeb 
Poradenství je následně poskytováno v těchto úrovních:
  • Informace – Obsahem informací jsou obecná fakta, při kterých není třeba posuzovat a řešit konkrétní situaci klienta. Informace nenabízí možnosti řešení. Jedná se např. o číslo právní normy, znění vybraného ustanovení zákona, zjištění, zda je určitá norma platná, účinná apod.
  • Rada – Rada vychází z konkrétní situace klienta, nabízí alternativy řešení, posuzuje klady a zápory jednotlivých variant řešení. Je orientována na řešení problému. Jedná se situaci, kdy např. klient chce ukončit pracovní poměr, poradci nabízí různé varianty a společně zvažují dopady možných řešení na jejich situaci
  • aktivní pomoc – Jedná se o komplexní přístup k problému. Např. podrobné vysvětlení aplikace vzorů, pomoc s výpočty splátkových kalendářů, vysvětlování obsahu dokumentů, zprostředkování pomoci u dalších institucí apod.
  • Asistence – Je to činnost ve prospěch klienta. Např. spoluvyplňování formulářů a dotazníků klienta, psaní vzoru písemností pro klienta, doprovázení klienta (doprovod klienta na oficiální jednání, poradce sám aktivně nezasahuje, je spíše morální podporou).  
Poradenství je poskytováno v následujících 18 oblastech:
  • sociální dávky
  • sociální pomoc,
  • důchodové, nemocenské a zdravotní pojištění,
  • pracovně právní vztahy a zaměstnanost
  • bydlení
  • rodinné a partnerské vztahy,
  • majetkoprávní vztahy a náhrada škody
  • finanční a rozpočtová politika, včetně exekučních řízení a oddlužení
  • zdravotnictví,
  • školství a vzdělávání
  • ochrana spotřebitele,
  • základy práva ČR,
  • občanské soudní řízení,
  • veřejná správa a správní řízení
  • trestní právo,
  • ústavní právo,
  • právní systém EU,
  • ekologie

Soubory ke stažení

Letáček Občanské poradny227 kB

Naši partneři

Moravskoslezský kraj Úřad práce Statutární město OPAVA Sdružení obrany spotřebitelů

Design & Programming Core Trade s.r.o. | Product by Core Trade s.r.o. © 2010 | Všechna práva vyhrazena | HTML | CSS | SEO | Administrace